Nova studija pokazala da djeca iz istospolnih obitelji postižu bolji uspjeh u školi

Izvor: Crol.hr
Foto: Kristina Josić Photography/Dugine obitelji

Djeca koja odrastaju u istospolnim obiteljima imaju sedam posto veću vjerovatnost da će završiti srednju školu od djece koju odgajaju tradicionalne, heteroseksualne obitelji. To pokazuju rezultati istraživanja koje je skupina ekonomista provela na Katoličkom sveučilištu Leuven (KU Leuven) u Belgiji.

Osim toga, djeca koja rastu s dvije majke ili dvojicom očeva imaju bolje ocjene u osnovnoj i srednjoj školi. Spomenutu studiju, koja se razlikuje od dosadašnjih, proveli su ekonomisti Deni Mazrekaj, Kristof de Witte i Sofie Cabus s Katoličkog sveučilišta Leuven. Ono po čemu je studija jedinstvena je to što su njeni autori pratili svu djecu rođenu u Nizozemskoj od 1995. do 2005. godine kroz osnovno i daljnje školovanje.

Za tu je svrhu korišten nizozemski državni sustav podataka koji uključuje školski uspjeh djece, podatke o njihovim roditeljima i njihovim primanjima. Ranije studije o djeci LGBT roditelja, piše The Washington Post, često su imale premali uzorak. Nizozemska je bila predmet ove studije jer je bila prva zemlja na svijetu koja je 2001. godine ozakonila istospolni brak i općenito je jedna od najboljih zemalja za istospolne parove.

Izostanak “tradicionalnih” uloga u obitelji znači i sretniju djecu

U ovoj najnovijoj studiji ekonomisti su pratili 1.200 djece iz istospolnih, i oko milion djece iz heteroseksualnih obitelji. Zaključeno je kako su istospolni parovi bolje stojeći, stariji i obrazovaniji od tipičnih heteroseksualnih parova. Često se moraju priklanjati skupim postupcima medicinski potpomognute oplodnje kako bi dobili djecu, a ekonomisti smatraju kako bi upravo to mogao biti ključan razlog boljeg školskog uspjeha njihove djece.

“Istospolni roditelji teže dobivaju djecu, pa moraju biti boljeg socioekonomskog statusa”, rekao je Mazrekaj koji je studiju prošlog mjeseca predstavio na konferenciji Američke ekonomske udruge u Atlanti i dodao kako istraživanja pokazuju da socioekonomski status pozitivno utječe na školski uspjeh djece.

Ovi podaci iz Nizozemske naslanjaju se na australsko istraživanje iz 2014. godine koje je pokazalo da su djeca iz istospolnih obitelji zdravija i sretnija, vjerovatno zbog ravnomjernije podjele poslova, te kućanskih obveza u usporedbi s heteroseksualnim obiteljima kod kojih su češće tzv. tradicionalne uloge.

Inače, Katoličko sveučilište Leuven poznato je i kao najinovativnije europsko sveučilište, a, kako je kazao njegov rektor Rik Torfs, “katoličko znači tradiciju, a ne miješanje Crkve u znanost”.

Komentari

komentara