Slovenija se uključila u svjetsko turističko LGBT tržište

Photo: www.pinkweek.eu
Photo: www.pinkweek.eu

Slovenija se na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi ITB u Berlinu prvi put predstavila i kao ‘friendly gay & lesbian’ destinacija s posebnim štandom na tu temu i konkretnim, prvim turističkim proizvodom / paketom za LGBT tržište – PinkWeekom koji će se realizirati od 4. do 11. maja ove godine, prenosi SEEbiz.eu.

ITB je u Berlinu trajao od 4. do 8. marta, a među ključnim temama ovogodišnjeg 48. izdanja te burze bila su i putovanja za lezbijke, gejeve, biseksualne i transrodne (LGBT) osobe. Već dugi niz godina berlinski ITB promiče ova putovanja, u čemu je i ‘pionir’ među turističkim sajmovima želeći time pridonijeti toleranciji i provedbi ljudskih prava. Ove je godine tome posvećena dodatna pažnja, ne samo s posebnim paviljonom na tu temu nego i brojnim skupovima, zabavama, prezentacijama i prvom medijskom konferencijom. Istaknuto je da je LGBT jedno od brže rastućih tržišta u svjetskom turizmu, koje primjerice samo u SAD-u, u kojoj je i najrazvijenije, godišnje donosi oko 63 milijarde dolara.

Brojne su svjetske destinacije već u tome našle svoj interes. Osim SAD-a jaku ponudu imaju i Meksiko, Brazil, Španija, Argentina, Kipar i Grčka, dok su među evropskim gradovima najjači Berlin, Beč, Madrid i Prag. Tome se sada formalno pridružuje i Slovenija, koja je, po riječima pokretača projekta PinkWeek i menadžera za luksuzna putovanja (LuxurySlovenia), Matteja Valenčiča i Mateja Knifica, i prije figurirala kao ‘gay friendly’ destinacija.

Za PinkWeek kažu da je zapravo tipičan turistički paket u sklopu kojeg LGTB osobama i njihovim prijateljima u četiri ili osam dana nude turu po Sloveniji s boravkom u boljim hotelima i vilama u više mjesta (Ljubljani, Postojni, Portorožu, Piranu, Kopru, Velikoj Planini i Bledu) te programe za odmor, opuštanje i zabavu.

To njihov proizvod dosta razlikuje od sličnih u svijetu koji nude većinom samo zabavu, a sudeći prema prvom odazivu, pa i na ITB-u, ne sumnjaju da će i prije maja popuniti broj mjesta za taj događaj od oko 150 do 170 osoba. Napominju da je broj mjesta ograničen jer Slovenija ima mali smještajni kapacitet.

Za takav su proizvod dobili podršku od slovenske turističke organizacije, hotelijera i drugih, ali i državnih institucija, jer time promoviraju cijelu Sloveniju i njenu gastro, wellness, urbanu, planinsku i svu drugu ponudu. U cijeli su projekt, kako kažu, dosta uložili, a dosta i očekuju, jer je poznato, kako kaže Valenčič, da se LGBT turisti od ostalih razlikuju samo po dosta većoj potrošnji.

Portal SoSoGay objavio je nedavno i pregled ponude Pink Weeka, koji se naziva “proslavom queer Slovenije”. “Lokalna LGBT zajednica potrudit će se da vam pokaže najbolje što ova zemlja ima ponuditi međunarodnim queer turistima”, piše SoSoGay. Samo neke od atrakcija su posjeta jadranskoj obali, planinarenje, uživanje u gastronomskim specijalitetima, posjeta jezeru Bled, kao i glavnom gradu Ljubljani. Posjetitelji mogu odsjesti u eko spa resortu u planinama, hotelu prve klase na jadranskoj obali ili u zamku sa golf terenom.

U ponudi su paketi Green Heart, posvećen planinskom turizmu, Jet Set, namijenjen ljubiteljima morske obale, Royalty Package, koji će se odvijati u zamku Relais & Chateaux koji se nalazi na Otočecu, Beauty Queen koji nudi luksuzne spa tretmane i Super VIP Package sa ultimativnim tretmanom, koji uključuje i mogućnost posjete Venecije privatnim avionom. Opcija je i Ljubljana City Break u trajanju od četiri dana (8. – 11. maj), tokom kojih turisti mogu uživati u atrakcijama glavnog grada Slovenije.

Komentari

komentara