Top 10 pjesama LGBT izvođača i prijatelja 2019. godine

02. 01. 2020

Portal CroL.hr je izlistao 10 pjesama koje su obilježile 2019. godinu. Prenosimo njihovu listu.

10) Sharon Van Etten – You Shadow

Na petom albumu ekscentrična Sharon Van Etten miješa raznorazne stilove i izričaje koji svoje najbolje obličje poprimaju u intrigantnoj “You Shadow”. Uz teški, tugaljiv beat na tragu Tylera, the Creatora s albuma “Cherry Bomb” i parajući distorzirani riff, Van Etten se obračunava s ljudima koji mijenjaju mišljenja samo da se dopadnu nekom. Puna pravedničkog gnjeva Van Etten poručuje ulizici da samo otvori um i njihov odnos može biti harmoničan.

9) Kevin Abstract – Baby Boy

Ova je godina glazbeno bila pomalo razočaravajuća za hip hop kolektiv Brockhampton i njegova nepriznatog vođu Kevina Abstracta. Za iritantni album Brochamptona “Ginger” i nekoherentni solo “Arizona Baby” Abstract se ipak iskupljuje s “Baby Boy”, indie baladom i dirljivom posvetom odnosu od kojeg ne uspijeva otići. “At this point you’re pretty much out of my mind/But when I close my eyes I think about you every time” tugaljivo leleče topli, melodiozan refren dostojan svih onih kakvim nas je Abstract i ranije osvajao.

8) Jamila Woods – Muddy

Nakon izvanrednog prvijenca “Heavn”, Jamila Woods vraća se s drugim, jednako uzbudljivim konceptualnim albumom “Legacy! Legacy!” Među mnoštvom posveta junacima afroameričke povijesti ističe se “Muddy”, homage blues gitaristu Muddyju Watersu i jedan od rjeđih trenutaka u Woodsinu opusu gdje je prevladavajuća emocija ljutnja. Oslonjena na distorziranu gitaru, Woods eteričnim glasom proziva posuđivače crnačke kulture kao tek blijede kopije uz poruku: “Oh, you stole my name/Now you're just a phony/You're shootin’ for the stars/I'd rather stay muddy”.

7) JPEGMAFIA – Jesus Forgive Me, I Am a Thot

Na mekom “All My Heroes Are Cornballs”, relativno odmaknutom od furioznog debija “Veteran”, izvrsni vojni veteran, magistar novinarstva i reper JPEGMAFIA donosi još eklektičniji zvuk i daleko se više okreće svojoj nježnijoj strani. Uz sve ekstravagantnije modne kombinacije (u kojima, zanimljivo, izvrsno i izgleda), kontraš Peggy progovara iz perspektive žena, kao na “Jesus Forgive Me, I Am a Thot”, pomaknutoj parodiji na prisilne molitve i odlaske u crkvu iz djetinjstva. Uz pomaknuti r'n'b zvuk i respektabilno pjevanje, ispresijecano upadima agresivnog repa kojim se proslavio, Peggy širi domete onog što se može smatrati prihvatljivim crnačkim identitetom.

6) FKA Twigs – Mirrored Heart

Na dugo očekivanom drugom dugosvirajućem albumu “Magdalene” art pop zvijezda FKA Twigs sve savršenije oblikuje svoje mistične, prozračne, a razorno emotivne melodije. Jedna od pjesama na kojima je osjećaj srcoloma potpun zasigurno je “Mirrored Heart”, oda usamljenosti i nemogućnosti pronalaska ljubavnika koji je odraz vlastite duše. Dok glas FKA Twigs u očaju luta nebeskim visinama ponad bizarnog alienskog beata, nastaje rijetko uspješan spoj varljive distanciranosti anorganske elektronike i organske emocije po kojoj je r'n'b poznat.

5) Lizzo – Juice

Simpatična Melissa Viviane Jefferson, poznatija kao Lizzo, polako, ali sigurno gradi svoj status zvijezde feelgood r'n'b-a. Čitava njezina ovogodišnja ploča “Cuz I Love You” isijava samopouzdanjem i zabavom, što je najbolje do izražaja došlo na zaraznoj “Juice”. Izvrstan komad retro soula kakvog se ne bi posramio ni jedan Prince slavi piće, tijela svih veličina i dobre provode, a natjerat će i najmrgodnije na plesanje.

4) Billie Eilish – Bad Guy


Solidnim debitantskim albumom “When We All Fall Asleep, Where Do We Go?” koji spaja senzualne suzdržane electropop komade i eterične balade Billie Eilish rapidno se vinula u samu pop elitu. Najzapaženija pjesma svakako je postala “Bad Guy”, oda postmodernim kompliciranim odnosima. Nošena fantastičnim basom i njezinim sad već poslovično blaziranim glasom, “Bad Guy” nevjerojatno dobro prenosi sentiment razmetne, neuhvatljive i digitalno sedirane generacije Z, osobito kad nas zgromi fantastičan trap završetak.

3) Tyler, the Creator – Earfquake


Iako ovogodišnji album jednog od najtalentiranijih repera današnjice Tylera, the Creatora imena “Igor” nije ni sjena trijumfalnog “Flower Boy”, iznjedrio je jednu od najboljih pjesama Tylerove karijere, luckasti “Earfquake”, karikaturalnu retro r'n'b ljubavnu baladu upućenu, kao i cijela ploča, nepoznatom muškom subjektu. Iako je, uz Tylerove autoironične tekstove, ali i glazbu, teško govoriti o njegovu najintimnijem ostvarenju, čak i kroz karikaturalnu hipersenzibilnost “Earfquake” izbija nepogrešiv osjećaj nepatvorene topline.

2) Ariana Grande – thank u, next

Već je 2016. Nicki Minaj poručila “I'm the queen of rap, young Ariana run pop”, a isto vrijedi i u 2019. Nakon mnoštva turbulencija u osobnom životu, Ariana zaključuje jednu nelijepu životnu fazu s “thank u, next”, jednom od najboljih, najzrelijih i najelegantnijih pjesama za prekid koje su ikad snimljene. Ariana s anđeoskom lakoćom zahvaljuje svim svojim bivšima, jer od svakog je naučila ponešto i sada je amazing, te se okreće sama sebi, u gesti samostalnosti koja se, u moru hipertrofirano sretnih poptimističkih poruka, uistinu doima proživljenom.

1) Better Oblivion Community Center – Dylan Thomas

Slučajno ili ne, već treću godinu zaredom na našoj se prestižnoj ljestvici pojavljuje jedna od talentiranih kantautorica okupljenih u supergrupi boygenius. Ovog se puta radi o Phoebe Bridgers i još jednoj nevjerojatno uspjeloj kolaboraciji – onoj s Colinom Oberstom na projektu Better Oblivion Community Center. “Dylan Thomas” s istoimenog albuma fantastična je kombinacija vedre melodije i melankoličnog sadržaja te u nježnoj Phoebinoj i slackerskoj Colinovoj izvedbi predstavlja jedan od rijetkih svježih priloga portfelju folk žanra, kao i krunu 2019. godine – barem na ovoj ljestvici!

Komentari

komentara

Mapa organizacijaMapa organizacija, institucija, centara i drugih ustanova u Bosni i Hercegovini koje pružaju adekvatnu potporu, pružaju usluge i/ili su senzibilizirane za rad sa LGBTI osobama

Kontaktirajte nas!