Završena najveća kampanja za podršku LGBT osobama u Srbiji

19. 02. 2017

Izvor: GayEcho, Libela.org
Foto: Libela.org

Završna tribina kampanje “Biće bolje” održana je u beogradskom Domu omladine, a sa skupa je mladim LGBT osobama poručeno da nisu same i da imaju podršku svoje zajednice. “Kampanjom #bićebolje već mjesec dana šaljemo ohrabrujuću poruku mladim LGBT osobama: Niste sami, vaši problemi zbog neprihvatanja su rješivi! Dio ste jedne šarolike zajednice koja postaje sve snažnija! Takođe, šaljemo poruku i čitavoj javnosti da #bićebolje svima nama ako upoznamo jedni druge, ako shvatimo da nismo potpuni neznanci jedni drugima i da ćemo solidarni među sobom da se izborimo za ravnopravnost i prihvatanje”, poručili su organizatori kampanje.

Na tribini su neki aktivisti otkrili da je njihovo seksualno opredjeljenje drugačije od većinskog, čime su htjeli da ohrabre mlade LGBT osobe da svojoj okolini i samima sebi otkriju ko su, jer to “nije ništa strašno”.

Aktivistkinja Helena Vuković je rekla da to nije lako, ali, ipak, poručila je da “treba uzeti svoj život u svoje ruke”.

– Treba osnažiti mlade – kazala je Helena, ipak konstatujući da su oni danas hrabriji nego prije, kada su se javno deklarisali većinom “profesionalni gejevi i lezbejke koji od toga žive”.

Osnivač “As centra”, Đurica Stankov, pozvao je na solidarnost LGBT populacije, jer će ih opšta populacija tako bolje i lakše prihvatiti.

– Nisam htjela da ostanem i da živim u svoja četiri zida – rekla je aktivistkinja Anđela Čeh i istakla da joj je život lakši od kada je sebi i drugima priznala da je lezbejka.

Na tribini su prikazani promotivni video-spotovi kampanje “Biće bolje”, u kojoj su, pored LGBT aktivista, učestvovale i podršku dale mnoge ličnosti poput pjevačica Jelene Karleuše i Ane Bekute. Kampanja #bićebolje doprla je samo na Facebooku do milion ljudi i po tome i dužini trajanja sigurno je najveća LGBT kampanja u Srbiji. “Pored 22 spota u ukupnom trajanju od skoro sat vremena, koji su prikazivani na društvenim mrežama, gostovali smo na nacionalnim televizijama, a o kampanji se pisalo u štampanim medijima i na portalima. Podržali su nas mnogi, kako gej tako i strejt saveznici, od ljudi iz naroda do nekih vrlo poznatih ličnosti. Zahvalni smo vam na podršci, jer tako pokazujete da je OK prihvatiti LGBT osobe i jer ste podigli vidljivost našoj kampanji”, zaključuju u Inicijativi za demokratsku tranziciju.

Svi koji to žele, iz koje god populacije, i dalje mogu postaviti svoj kratak snimak i poruku na YouTube kanalu kampanje “Biće bolje”.

Kampanju “Biće bolje” pokrenuli su organizacija “Loud & Queer”, Inicijativa za demokratsku tranziciju i Kancelarija Vlade Srbije za ljudska i manjinska prava, i dio je programa “Stvaranje tolerancije i razumevanja prema LGBT populaciji u srpskom društvu” koji finansira Ministarstvo inostranih poslova Kraljevine Norveške. Cilj kampanje bio je da se serijom spotova sa LGBT osobama, njihovim strejt prijateljima i javnim ličnostima podrži mlade LGBT osobe da prihvate sebe.

Do sada objavljene spotove može se naći na Facebook stranici Loud & Queer ili na YouTube kanalu kampanje #bićebolje.

 

Komentari

komentara

Mapa organizacijaMapa organizacija, institucija, centara i drugih ustanova u Bosni i Hercegovini koje pružaju adekvatnu potporu, pružaju usluge i/ili su senzibilizirane za rad sa LGBTI osobama

Kontaktirajte nas!