Prevela: Dženana Šaldić
Izvor i foto: Wonderzine.com
Bez obzira na to što se glavne vjerske institucije uglavnom pridržavaju konzervativne politike, određene promjene se dešavaju. Afirmativna teologija prihvata LGBTI osobe kao ravnopravne. Pročitajte drugi dio teksta o primjerima prijateljskog odnosa prema LGBTI osobama u crkvama u inostranstvu i u ruskim crkvama u kojima se vjernici/e bez obzira na seksualnu orijentaciju, ne susreću sa osuđivanjem.
EVANGELISTIČKA CRKVA U NJEMAČKOJ
Osnovana 1933. godine, objedinjuje dvadeset regionalnih crkvi.
Nedavno je njemački parlament odobrio prijedlog zakona o istospolnim brakovima. Evangelistička crkva države također priznaje monogamne homoseksualne veze – štaviše, homoseksualnost ne predstavlja prepreku po pitanju odluke za biranje poziva svećenika.
Evangelistička crkva objedinjuje dvadeset regionalnih crkvi. Ne postoji jedinstvena odluka o LGBT agendi za crkvu, postoje samo preporuke za službenike/ce, koje dozvoljavaju bilo koji oblik porodičnih odnosa. U odvojenim zemljama svećenici mogu da se vjenčaju za osobu istog spola, dok se u drugim regionima radi samo o blagoslovu, ne o potpunom obredu vjenčanja. A ukoliko svećenik nije spreman sprovesti obred, onda je dužan paru da ponudi alternativu, tj. da im predloži pastora koji može da vjenča taj par.
APOSTOLSKA PRAVOSLAVNA CRKVA
Osnovana 2000. godine, postoje zajednice u Rusiji, Bjelorusiji i u Ukrajini.
Apostolska pravoslavna crkva (APC) slijedi tradiciju katakombi. Biskup APC-a, Grigorij Mihnov Vaitenko kaže da je crkva obavezna primiti sve koji dođu bez izuzetka, nezavisno od boje kože, političke opredijeljenosti ili seksualne orijentacije. “U razna vremena, na dnevnom redu su se nalazila druga pitanja: da li se mogu prihvatiti robovi bez pristanka njihovih vlasnika? Može li se primiti žena, ako se njen muž protivi? Postepeno su se društvo i crkva izborili s tim pitanjima. Sada je LGBT najaktuelnije pitanje. Ali, s vremenom, nakon nekih pedesetak godina i ovo pitanje će se riješiti prirodnim tokom razvoja. Isključivanje i odbijanje ljudi je uvijek nepravilno. Čovječanstvo se mora naviknuti na ideju da ne postoji jedinstveni standard za sve”, biskup pojašnjava svoj stav. Po pitanju istospolnih brakova u APC-u još nije donesen opći stav, ali biskup smatra da se to treba učiniti. Grigorij Mihnov Vaitenko smatra da se rješavanje ovog pitanja treba učiniti unutar zajednice, bez uplitanja države. On ne vidi direktne naznake tretiranja homoseksualnosti kao zločina u Bibliji.
“Očigledno je da je takva varijacija ljudskih odnosa oduvijek postojala, ali nije mogla biti prihvaćena od strane društva. Ispuniti izvornu biblijsku zapovijest ‘budite plodni i razmnožavajte se’ u istospolnom odnosu je bilo nemoguće sve do pojave savremenih reproduktivnih tehnologija. Ali meni se čini da Bibliju ne treba posmatrati kao konačni i isključivi izvor: čovječanstvo se razvija, pojavljuju se nove tehnologije. Meni se sada daleko opasnijim čini lakomisleni odnos prema drugim ljudima umjesto iskrene vjernosti i snažne zajednice, ako ljudi odrede svoju orijentaciju kao homoseksualnu”, kaže biskup.
UKRAJINSKA AUTOKEFALNA PRAVOSLAVNA CRKVA
Objavljena u Ukrajini 1920. godine, postoje eparhije širom Ukrajine, a također i Zapadnoevropska egzarhata.
Svećenik Ukrajinske autokefalne pravoslavne crkve, Jakov Krotov, javno pokazuje podršku LGBT zajednici i osuđuje homofobiju. Otac Jakov je pisao da “primjer LGBT blistavo pokazuje nemogućnost većine hrišćana da razumiju Sveto pismo”, a da su pokušaji “liječenja” homoseksualaca ili zabrane “propagande” zabluda.
Svećenik ukazuje na to da Biblija ne osuđuje homoseksualnost i da u tom vremenu nije bilo čak ni razumijevanja, i također tvrdi da prirodno ponašanje ne može biti grešno.
FONDACIJA AL-FATIHA I ORGANIZACIJA MUSLIMANA ZA PROGRESIVNE VRIJEDNOSTI
Fondacija osnovana 1998. godine u SAD-u, djeluje u mnogim zemljama svijeta.
Organizacija osnovana 2007. godine u SAD-u, djeluje u mnogim zemljama svijeta.
Liberalni islam smatra da su upravo tolerancija i jednakost-osnova svake religije. Fondacija Al-Fatiha, međunarodna muslimanska LGBT organizacija, koju je osnovao Faisal Alam, zalaže se za prava homoseksualnih muslimana/ki i protiv je binarnih ideja o rodnom identitetu. Organizacija muslimana za progresivne vrijednosti dijeli liberalne stavove. Postepeno se u Evropi javljaju inkluzivne džamije, koje su otvorene za sve, uključujući i muslimane/ke iz LGBT zajednice. Ženama je dozvoljeno da obavljaju molitvu zajedno sa muškarcima, a također im je dozvoljeno i da vode molitve.
Osnivačica jedne takve džamije, Seyran Ates, svoj cilj vidi u obnovi islama i otvaranju džamijskih vrata za sve bez ograničavanja. U Francuskoj je homoseksualni imam Ludovic Mohammed Zahed osnovao džamiju otvorenu za LGBT muslimane/ke.
Iskreno govoreći, u nekim državama je riskantno podržavati LGBT muslimane/ke: iranski mula, koji je u tajnosti sklapao istospolne brakove, morao je pobjeći iz zemlje zbog prijetnji smrću.
REFORMISTIČKI JUDAIZAM
Javlja se u Njemačkoj dvadesetih godina XIX stoljeća, nakon čega se proširio po Evropi i SAD-u.
Reformistički judaizam se smatra najliberalnijim i u potpunosti ima tolerantan odnos prema homoseksualnosti: centralna konferencija američkih rabina priznala je mogućim brak između istospolnih jevrejskih parova. Međutim, pitanje istospolnih brakova i omogućavanje homoseksualnoj osobi da služi kao rabin razmatra se unutar svake zajednice. Reformistički pravac također propituje i ulogu žene: rabinka Elena Rubinstein je na čelu zajednice progresivnog judaizma “Shaarei Shalom” u Sankt-Petersburgu.
Ipak, pitanje o istospolnim brakovima u Rusiji je još uvijek kontroverzno. Bivša rabinka Nelly Shulman je 2006. godine sprovela obred sklapanja braka za lezbejski par, što je izazvalo skandal u jevrejskom okruženju. Ovaj postupak Shulmanove nije odobrio čak ni Zinovy Kogan, koji je tada bio glavni reformista.