Prevela i prilagodila: Jadranka Ćuzulan
Izvor: IMPACT
Foto: allentownsd.org
Novo istraživanje sprovedeno među 400 srednjoškolskih učenika_ca iz Tuscona, u američkoj državi Arizona, otkrilo je da su učenici_e najčešće maltretirani zbog njihove seksualne orijentacije i težine. Prethodno istraživanje otkriva da LGBT učenici_e, uključujući rodno neutralne učenike_ce, rjeđe pohađaju časove zbog prijetnji, napada ili zastrašivanja.
Nacionalni centar za transrodnu jednakost izvještava da su transrodni i rodno neutralni mladi posebno ranjivi na vršnjačko nasilje i maltretiranje, i da učitelji često ostaju ravnodušni, i čak sudjeluju u ovoj viktimizaciji. Društveno okruženje utječe na uvjerenja mladih i nasilničko ponašanje, i zbog toga su LGBT javni propisi ključni. Trenutno postoje dokazane prakse koje ne samo da pospješuju opće akademsko-društveno okruženje, nego poboljšavaju i živote LGBT mladih.
Prva praksa je poduzeti akciju: usvojiti propise o sigurnim školama. Javni propisi su edukacijski, školski propisi koji prešućuju ili ne osuđuju LGBT diskriminaciju učvršćuju društveno uvjerenje da je biti drugačiji nešto loše. Opće smanjenje stigme i predrasuda je jedan od mehanizama koji smanjuje LGBT nasilje u školi. Škole koje usvoje te propise poručuju da su pravednost, jednakost i ljudska prava važni. Dr. Stacey Horn, istraživačica na Univerzitetu Illinois u Chicagu, predlaže da afirmativni propisi mogu imati veći uticaj na stavove učenika_ca o ophođenju sa njihovim LGBT vršnjacima, nego na njihove vlastite stavove o homoseksualnosti. LGBT-afirmirajući propisi ne škode heteroseksualnim mladima. Štaviše, poboljšavaju društvenu klimu za svu omladinu.
Propisi o sigurnim školama također poručuju da je prihvaćanje različitosti ključno i stvaraju osjećaj pripadnosti. Dodatno, takvi propisi smanjuju predrasude temeljene na seksualnosti njegujući veći kvalitet međugrupnih interakcija. Ako mladi mogu da se izraze bez straha da će biti maltretirani, s vremenom će se dešavati više autentičnih interakcija među mladima.
Druga praksa je za odrasle (roditelje, učitelje, mentore, itd.) radi sprovođenja ovih propisa. Sprovođenje znači da školsko osoblje mora ne samo biti osposobljeno o stvarima koje se tiču seksualne orijentacije i rodnog identiteta, već da moraju njegovati vlastitu spremnost za nastavkom učenja o različitosti. Kulturalna kompetetnost je cjeloživotni proces učenja. Dok se implementacija i sprovođenje ovih propisa može činiti teškim, istraživanja pokazuju da su oni ključni. Kada školsko osoblje ili odrasli uzori aktivno zaustave nasilje kada se pojavi, i suzdrže se da učestvuju u njemu, LGBT osobe prijavljuju da se osjećaju sigurnije i više podržano.
Ukratko, perspektiva temeljena na istraživanju ukazuje da je jedan od najboljih načina za rješavanje nasilja nad LGBT/rodno-neutralnim osobama je povećanje cjelokupnog osjećaja sigurnosti i pripadanja. LGBT afirmativni javni propisi služe toj svrsi.
Ovaj tekst i video nastali su kao dio kampanje povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije i transfobije, koji se obilježava 17. maja. Kampanju vode Sarajevski otvoreni centar i Fondacija Mediacentar Sarajevo, u okviru projekta Unapređivanje prava LGBT osoba u Bosni i Hercegovini u skladu s EU standardima koji finansira Europska unija uz finansijsku podršku Fondacije Astraea.