Kada je riječ o afirmaciji LGBT osoba u društvu treba se zapitati koliko je zaista naša zajednica otvorena prema LGBT osobama? Da bi svaki pojedinac_ka imao_la ista i jednaka prava u bh. društvu, pored bitne uloge svih nas, važna je i funkcija mnogobrojnih institucija na nivou države. I kada je riječ o LGBT osobama, kao članicama našeg društva, ni one ne bi smjele biti izuzetak. Treba da smo svi_e ravnopravni_e članovi društva bez obzira na mnogobrojne razlike koje postoje međusobno, i to nikome ne smije da daje za pravo da pravi diskriminaciju po bilo kojim osnovama. Ne postoji niti jedan opravdan razlog za to, te se stoga, to i ne smije dešavati!
Otvorenost za saradnju državnih obrazovnih institucija sa LGBT organizacijama ima važnu ulogu za promicanje jadnakosti i prihvatanja ove populacije u bh. društvu. Jedan takav primjer uviđa se kroz saradnju Fakulteta političkih nauka, Univerziteta u Sarajevu, sa Sarajevskim otvorenim centrom.
Da određeni vid saradnje postoji, potvrđuju i riječi prodekanese Fakulteta političkih nauka doc.dr. Lejle Turčilo: Fakultet političkih nauka je otvoren onoliko koliko su otvoreni_e pojedini_e nastavnici_e i saradnici_e, a da neke općeprihvaćene institucionalne otvorenosti i nema, odnosno ona nije javno manifestirana u vidu neke podrške LGBT zajednici, sem činjenice da se s vremena na vrijeme omogući besplatno ustupanje prostora za trening o, recimo, izvještavanju o LGBT populaciji i sl.
Ovakvi vidovi saradnje pomažu da LGBT zajednica postane vidljiva i društveno jednaka, a samim tim i prihvaćena u društvu. Pomenutna obrazovna institucija nije jedina, što ulijeva dozu optimizma da će svaki dan biti više ovakvih primjera, a što bi vremenom dovelo do ravnopravnosti svih pripadnika_ca bh. društva. Visokoškolske obrazovne institucije važan su segment prosperiteta društva, što im daje kredibilitet da utiču na društvene promjene. Da je to doista bitno, i prodekanesa Turčilo naglašava da je apsolutno važna saradnja obrazovnih institucija sa svim skupinama, pa tako i LGBT. Akademska zajednica bi trebala (iako često nije) biti promotor progresivnih ideja, zagovaratelj slobode i prava svih na osobni identitet, pa bi u tom duhu i saradnja sa LGBT zajednicom bila od ključne važnosti, ne samo u smislu podrške već i u smislu zajedničkih aktivnosti.
Za bolje bh. društvo, obrazovne institucije moraju biti demokratski otvorene za saradnju, za afirmaciju važnih, a zapostavljenih ili diskriminatornih tema koje su prisutne, kako u virtuelnom, tako i u realnom društvu. Dobar način postizanja afirmacije je svakako kroz medije i kroz pozitivne, argumentiranje, neostrašćene priče. Također, zagovaranje za izmjenu zakonske legislative koja ovoj populaciji daje veća prava i slobode je nešto što je jako važno. Ali i edukacia u cilju uklanjanja predrasuda, u cilju promoviranja jednakopravnosti svih građana i građanki u BiH, istakla je Turčilo.
Piše Ljiljana Janjić
Tekst nastao u okviru Škole o pravima LGBT osoba za studentice i studente novinarstva i komunikologije iz BiH.