Izvor: Crol.hr
Foto: Advocate
Državni odbor za obrazovanje prošlog četvrtka je najavio kako će se u kalifornijskim javnim školama predavati LGBT historija, što znači da će se u učionicama po prvi put u historiji slušati, primjerice, o stonvolškoj pobuni te historijskoj ulozi političara i aktivista Harveya Milka, prvog gradskog službenika koji je javno obznanio da je gej.
Prošireni modul “Historija i društvene nauke” tako odsad uključuje ključne historijske ličnosti iz historije borbe za ravnopravnost te bilježi razvoj LGBT zajednica i identiteta, a uključen je u materijale za osnovne i srednje škole, javlja Gay Star News.
Razlog uvođenja ovog modula u školski sistem je Zakon o poštenom, tačnom i uključivom obrazovanju iz godine 2011. koji propisuje da se u historiju koja se predaje u školama uključe politički, ekonomski i društveni doprinosi LGBT i osoba s invaliditetom. Razlog višegodišnjem čekanju bili su rezovi budžeta i, očekivano, protivnici/e te ideje koji/e su je pokušali/e onemogućiti peticijama.
“Uključivanje LGBT osoba, događaja i problema u ovaj modul značajno doprinosi naobrazbi učenica i učenika kojima se na ovaj način omogućava kritičko i široko promišljanje o odnosu prošlosti i sadašnjosti, kao i njihovim budućim ulogama u uključivom društvu poštovanja”, komentirao je Don Romesburg, direktor odbora.
Osim LGBT historije, prošireni modul uključivat će i učenje o glasačkim pravima, finansijsku pismenost, historiju osoba s invaliditetom i historiju genocida.
Uključivanje LGBT historije u formalno obrazovanje ključno za izgradnju bolje Amerike
O ovoj temi bila je provedena i javna rasprava koja je trajala od decembra 2015. do kraja februara 2016. godine, u sklopu koje je na adresu Ministarstva obrazovanja pristiglo preko 10.000 e-mailova.
Koliko je ovaj korak važan, opisao je James Michael Nichols, zamjenik urednika Huffington Post Queer Voices: “Kao gej dječak koji je odrastao na američkom jugu u dobu prije interneta, pozitivnih primjera LGBT ljudi ili queer identiteta gotovo uopće nije bilo. Činjenica da u mojim školskim udžbenicima nije bilo ni slova o životima i borbama LGBT osoba bila je jasna poruka: ti životi nisu važni.”
Osim toga, dodaje kako je uključivanje LGBT historije u formalno obrazovanje ključno za izgradnju tolerantnije, ujedinjenije i manje nasilne Amerike.
“Odsad će i LGBT djeca znati da njihovi identiteti i emocije imaju zajedničku historiju te da više ne moraju misliti da su sama na svijetu. Povedu li se druge američke države za kalifornijskim primjerom, djeca bi mogla odrastati u svijetu gdje je razumijevanje LGBT pokreta i zajednice dio njihovog obrazovanja: oni koji se osjećaju drukčijima vidjet će historiju te različitosti crno na bijelo, u njihovim školskim udžbenicima.”